Nová legislativa zavádí od 1. ledna 2020 povinnou elektronizaci rozhodování o dočasných pracovních neschopnostech, tedy tzv. eNeschopenku. Ta nahradí dosavadní „neschopenku“ papírovou. Takzvaná eNeschopenka přinese ulehčení nejen lidem, ale také lékařům a zaměstnavatelům.
Co se změní pro zaměstnavatele?
Zaměstnavatelé se o pracovní neschopnosti dozvědí prakticky ihned. Informovat se o ní můžou hned několika způsoby – automatizovaně prostřednictvím svého mzdového/personálního softwaru, nebo prostřednictvím datové schránky, kde budou mít podrobnější zprávu, případně prostřednictvím emailu, ve kterém kvůli ochraně osobních údajů budou informace stručnější, a dále též přímo na ePortálu ČSSZ s využitím k tomu vytvořených on-line služeb.
CO SE OD 1. LEDNA 2020 PRO ZAMĚSTNAVATELE ZMĚNÍ? (leták ke stažení ZDE).
Co se změní pro pacienty?
Pacienti už nebudou muset nést papírovou neschopenku zaměstnavateli. Informace, které vyplní lékař, se odešlou ČSSZ a zaměstnavatelé je budou mít ihned k dispozici.
DESATERO PRO POJIŠTĚNCE (leták ke stažení ZDE).